duminică, 24 ianuarie 2016

Noile tepe si inselaciuni care ii au ca tinta pe soferi


1. Masina ieftina de vanzare online, vanzatorul e plecat din tara

Gasesti o masina buna, la pret foarte mic. Si pare o afacere buna. Iei legatura cu vanzatorul, dar acesta nu este in tara. Si iti cere dovada ca esti dispus sa iei masina, asa ca te roaga sa faci un transfer de bani prin Western Union sau Money Gramm catre o persoana cunoscuta tie (prieten sau familie) si sa-i trimiti scanata chitanta de la ghiseu. Tu, chiar daca i-ai virat banii fratelui tau, vei ramane fara ei. Pentru ca persoana care face inselatoria, odata ce primeste chitanta de la tine, are codul de retragere a banilor si numele persoanei respective. Nu ramane decat sa-si faca un buletin cu numele de pe chitanta, spune codul si tu ramai fara bani. Morala: NICIODATA sa nu trimiti vreun avans pentru o masina, nimanui!

2. Masinile furate care se vand in targ si avansul pentru acte

Gasesti o masina in targ si vrei sa o cumperi. Pare o afacere buna, asa ca nu stai pe ganduri si incepi sa negociezi cu vanzatorul. Care, de cele mai multe ori este putin mai bronzat, bine imbracat, cu mult aur la gat si cu frazele la purtator. Masina are numere straine, de Germania, proaspat adusa, nerulata in tara, impecabila, ireprosabila, full cu tot cu piele si trapa. Omul negociaza cu tine si lasa la pret exact cat ai vrut tu, facand sa para ca faci afacerea vietii. Dar este o problema: mai are si alti clienti, care, de obicei, ce sa vezi: suna chiar in timp ce tu negociezi cu el! Asa ca iti cere un avans, de cateva sute de Euro, nu mai mult, iar la schimb iti da actele masinii. Si isi mai spune si ca-l gasesti in targ in fiecare saptamana, asa ca nu trebuie sa-ti faci probleme. Daca esti prost, platesti cateva sute de Euro si primesti niste acte. Care, asa cum te astepti, sunt false si scoase la imprimanta. Dupa ce pleci, ramanand ca sa va intalniti seara sa terminati tranzactia, omul iese din targ si isi vede de treaba, urmand ca in alta saptamana sa repete teapa cu alta masina. Morala: NICIODATA sa nu dai banii fara sa termini actele si fara sa ai cheile masinii in posesia ta!

miercuri, 6 ianuarie 2016

Cum se montează corect scaunul auto pentru bebeluşi


Testele de impact ale specialiştilor demonstrează că un copil de 4 ani este de 5 ori mai în siguranţă să călătorească într-un scaun auto poziţionat cu spatele spre direcţia de mers [...]

Copilul poziţionat cu faţa spre direcţia de mers are 40% şanse să fie accidentat grav, în timp ce, poziţionarea copilului cu spatele spre direcţia de mers scade şansele la 8%. La un impact cu o viteză de 50 km/h, asupra copilului poziţionat într-un scaun auto cu faţa spre direcţia de mers, se exercită o greutate aplicată la nivelul gâtului de până la 300 de kilograme, pe când, într-un scaun auto poziţionat cu spatele spre direcţia de mers, greutatea exercitată asupra gâtului este de 50 kg [...]

În cazul unui accident frontal în care copilul tău se află într-un scaun auto poziţionat cu faţa spre direcţia de mers, gâtul, zona capului şi coloana vertebrală se află într-un mare pericol datorită forţei uriaşe care se exercită asupra acestora. Acest lucru îi poate provoca o paralizie permanentă sau chiar moartea. Cu spatele spre direcţia de mers. În acest caz, într-un impact, presiunea exercitată asupra capului, gâtului şi coloanei vertebrale va fi considerabil mai mică deoarece forţa va fi dispersată pe o zonă mai mare a corpului [...]

Pentru o şi mai bună înţelegere, mai jos puteţi vedea un video explicit:


Sursa: Adevarul.ro

marți, 22 decembrie 2015

Masina noua sau second-hand ?


Achiziţia unei maşini nu este nicidecum o decizie uşoară. Iar dealerii de maşini spun că doamnele se uită mai întâi la culoare şi design, în timp ce domnii se interesează de motorizări şi dotări ale autoturismului. Atât pentru femei, cât şi pentru bărbaţi, preţul este însă de cele mai multe ori cel care contează.

Maşini noi - avantaje:

· Reparaţii gratuite pe perioada garanţiei care se întinde de la 2 ani până la 7 ani (Kia de exemplu) 
· Exploatare fără griji şi poate chiar mai agresivă pe perioada garanţiei 
· Posibilitatea de a configura maşina exact cu opţiunile dorite. În plus şoferul are sentimentul că e maşina lui înca de la început 
· Evitarea riscurilor asociate cumpărării unei maşini second-hand (km daţi înapoi, întreţinere necorespunzătoare, lovituri reparate, etc.) 
· Funcţionare perfectă a maşinii (o maşină cu uzură nu mai funcţionează ca atunci când era nouă) 
· Taxa de prima înmatriculare este foarte mică pentru că modelele noi respectă norme EURO 5-6 
· Beneficiezi de anumite oferte pe care le are reprezentanţa inclusiv anumite oferte de finanţare 
· Exploatezi ca posesor cei mai buni ani ai maşinii

Maşini noi - dezavantaje: 

· Întretinerea trebuie facută la reprezentanţă şi e mult mai scumpă (şi piese şi manoperă); în plus nu poţi verifica ce anume se face la masină pentru că nu ţi se dă voie (cunosc cazuri în care nu s-a schimbat uleiul la maşină deşi mecanicii au spus ca s-a facut; dovada: au găsit uleiul nou şi filtrele noi în portbagaj după service) 
· Trebuie să fii foarte atent ce anume faci la maşină ca să nu pierzi garanţia
· Eşti în perioada în care maşina pierde cel mai mult din valoarea ei şi ca prim proprietar suporţi cheltuiala asta 
· O maşină nouă e mult mai scumpă ca una second-hand 
· Nu toate costurile sunt prezentate atunci când cumperi maşina şi s-ar putea să trebuiască să plăteşti alte taxe, întreţineri stipulate de garanţie, etc. 
· Trebuie sa plateşti asigurare full-casco pentru a beneficia de garanţie ceea ce e mult mai scump decat asigurarea RCA
· Ca proprietar ai un stres continuu ca maşina să nu iti fie furată/lovită. De o maşina second nu iţi pare aşa de rău 
· Ca maşină nouă, e ţinta mai preferată a hoţilor

Maşina second-hand - avantaje: 

· Preţul mult mai bun decât la o maşină nouă - probabil principalul motiv pentru care cineva cumpară o masina second 
· Pentru banii unei maşini noi poti să cumperi o masină second dintr-o clasă superioară sau de o firmă premium (de ex. de banii unui hatchback nou poţi să cumperi o limuzină second; de banii unei Dacii noi, poţi să cumperi un VW second) 
· Maşinile second se găsesc în abundenţă atât pe piaţa din România cât şi în afară, în special în Germania
· Problemele unui anumit model de maşină second sunt cunoscute pentru ca au fost experimentate de alţii deci poţi să verifici/previi asta. 
· O masină second dintr-o clasă/marcă superioară poate să funcţioneze mai mult decât una dintr-o clasă mai mică/ieftină 
· Piesele sunt mai ieftine şi în plus se găsesc în mare parte şi la schrot-uri. 
· Proprietarul poate să işi repare singur maşina sau să mearga la ce mecanic doreşte. 
· Maşinile second din afară sunt foarte bine întreţinute şi nu au o uzura aşa de mare datorită infrastructurii.
Maşini second - dezavantaje: · Nu cunoşti istoricul maşinii în cele mai multe cazuri (posibile lovituri, defecţiuni grave reparate să ţină doar până proprietarul o vinde, etc.) · Te expui riscului de a fi înşelat în special de "bişniţarii" de maşini. · Căutarea şi alegerea maşinii este mult mai dificilă din cauza numărului mic de maşini după criteriile si conditia maşinii dorite. În plus este o întreagă cursă a cumpăra o maşină bună înainte de a se vinde. · Reparaţiile pot fi foarte costisitoare dacă anumite componente mari cedează (de ex: turbina, cutie de viteze, volanta, ambreiaj, etc.) · Componentele electrice/electronice îmbătrânesc şi nu mai funcţioneaza în parametrii optimi (teoretic se oferă o durată de viaţă de aproximativ 10 ani la componentele electronice; în unele cazuri şi mai putin) · Maşinile noi sunt făcute să dureze un anumit număr de ani/km după care să fie înlocuite cu altele noi, motiv pentru care după acest numar de ani/km componentele cedează şi devine foarte scumpă reparaţia; e uneori mai ieftin să cumperi altă maşină. · Fiecare proprietar are stilul propriu de condus şi felul propriu în care întreţine maşina. Nu tot timpul acestea duc la o stare bună a maşinii.

Citeste mai mult: adev.ro/nygjc7

Maşini second - dezavantaje: 

· Nu cunoşti istoricul maşinii în cele mai multe cazuri (posibile lovituri, defecţiuni grave reparate să ţină doar până proprietarul o vinde, etc.) 
· Te expui riscului de a fi înşelat în special de "bişniţarii" de maşini. 
· Căutarea şi alegerea maşinii este mult mai dificilă din cauza numărului mic de maşini după criteriile si conditia maşinii dorite. În plus este o întreagă cursă a cumpăra o maşină bună înainte de a se vinde. 
· Reparaţiile pot fi foarte costisitoare dacă anumite componente mari cedează (de ex: turbina, cutie de viteze, volanta, ambreiaj, etc.) 
· Componentele electrice/electronice îmbătrânesc şi nu mai funcţioneaza în parametrii optimi (teoretic se oferă o durată de viaţă de aproximativ 10 ani la componentele electronice; în unele cazuri şi mai putin) 
· Maşinile noi sunt făcute să dureze un anumit număr de ani/km după care să fie înlocuite cu altele noi, motiv pentru care după acest numar de ani/km componentele cedează şi devine foarte scumpă reparaţia; e uneori mai ieftin să cumperi altă maşină. 
· Fiecare proprietar are stilul propriu de condus şi felul propriu în care întreţine maşina. Nu tot timpul acestea duc la o stare bună a maşinii.

Sursa si Foto: Adevarul.ro

vineri, 6 noiembrie 2015

Ungaria "curteaza" Tesla peste tot pentru a-si deschide o fabrica. Romania nu a mai atras un gigant din auto de peste 7 ani


"Budapesta "curteaza" agresiv Tesla pentru a-si deschide o fabrica in Ungaria, avand chiar un task-force care urmareste producatorul american peste tot. Chiar daca nu i-a reusit pana acum, marii producatori auto care se uita in Est pentru a-si extinde capacitatile de productie plaseaza Ungaria tot timpul pe lista scurta" a precizat Dan Bucsa, economist la biroul din Londra al grupului UniCredit.

"Cand un producator auto vrea sa isi deschida o fabrica in Est, ne suna si pe noi si intreaba unde ar fi mai bine. Ungaria? Cehia? Polonia? Degeaba incercam sa le explicam ca mai exista si alternative cu costuri mici, Romania sau Bulgaria. Raspunsul lor este nu, din doua motive: infrastructura si comunicarea cu autoritatile" a declarat Bucsa intr-o intalnire cu jurnalistii.

Romania a fost preferata de producatorii de componente auto, dar nu a mai reusit de peste 7 ani sa atraga un constructor de automobile. In 2012, Ungaria a luat fata Romaniei, cand Mercedes a ales sa isi deschida o fabrica in tara vecina, din cauza infrastructurii jalnice din tara noastra. In 2015, Jaguar a ales Slovacia pentru o noua uzina.

Aparent, toti marii producatori se opresc la Nadlac, nereusind sa calatoreasca nici la propriu, nici la figurat, spre Romania.

Tesla Motors lua in calcul la finalul anului trecut sa deschida o fabrica de asamblare in Slovacia, o tara cu un salariu mediu de 835 de euro, de doua ori mai mare decat cel din Romania, in care cetatenii nu si-ar fi permis o astfel de masina. Americanii au fost in discutii cu reprezentanti ai Ministerului Economiei din Slovacia, precum si cu reprezentanti ai altor tari europene pentru a gasi locul perfect pentru a construi prima sa fabrica europeana [...]

Slovacia ar fi fost perfecta pentru o fabrica intrucat era situata in centrul Europei, salariile sunt mici si in plus existau ingineri cu experienta pentru ca exista fabrici ale Volkswagen, Kia si PSA Peugeot Citroen. Si alte tari au fost luate in considerare de Tesla, Polonia, Ungaria, Olanda si Cehia. In cele din urma, Tesla a anuntat deschiderea unei fabrici in Europa, la Tilburg (Olanda).


Sursa si Foto: Wall-Street.ro

vineri, 30 octombrie 2015

Cum sa distrugi o TOYOTA

Jeremy Clarks de la binecunoscuta emisiune TOP GEAR isi propune sa distruga o TOYOTA Hilux.
Cat de usor sau greu ii este, vom vedea in Clip-urile urmatoare:


Partea 2 si 3 a seriei le puteti accesa la Link-urile urmatoare:

https://www.youtube.com/watch?v=xTPnIpjodA8

https://www.youtube.com/watch?v=kFnVZXQD5_k

Sursa: YouTube

marți, 6 octombrie 2015

De ce în Anglia se circulă pe partea stângă?


În timp ce în majoritatea țărilor civilizate se circulă pe partea dreaptă, în Anglia și câteva dintre fostele colonii se circulă pe stângă. De ce?

India, Africa de Sud si Australia, care au fost cândva coloniile Angliei, sunt țări care au adoptat obiceiul englezesc și circulă pe partea stângă. La fel și japonezii sau thailandezii, deși nu au fost niciodată sub ocupație britanică.

Inițial, încă din cele mai vechi timpuri, europenii circulau pe partea stângă. În Franța, la începuturi, aristocrații mergeau pe partea stângă, în timp ce oamenii de rând pe partea dreapta, astfel încât să se facă o diferență clară între clasele sociale. Napoleon a fost cel care a dat ordin ca fiecare provincie cucerită să își schimbe direcția traficului asemeni celui din Hexagon și să circule pe partea dreaptă.

Polonezii au circulat pe partea stângă până în 1922, portughezii până în 1928, spaniolii până în 1924, Italia până în 1922, Ungaria până în 1941, Suedia până în 1967. Anglia a fost singura țară mare de pe Bătrânul Continent care nu a adoptat acest obicei. Și în Malta se circulă pe partea stângă. S-a întâmplat însă și invers: Samoa a trecut la condusul pe stânga în 2009.

Conform unei cercetări, țările în care se conduce pe partea stângă au mai puține accidente decat celelalte. Cercetările arată că omul este construit din punct de vedere anatomic pentru a circula pe partea stânga, deoarece vederea periferică a ochiului drept este mult mai dezvoltată decât cea a ochiului stâng.

În prezent, circa 66% din populaţia mondială conduce pe partea dreaptă şi restul de 34% conduce pe stânga.

Sursa: Auto-Bild.ro
Foto: Lacar.com

sâmbătă, 12 septembrie 2015

Cum aflăm kilometrii reali ai unei maşini Second-Hand.


Mulţi dintre cumpărătorii de autoturisme second-hand le găsesc abia după achiziţie „viciile ascunse“.

Primul pas la târg este cel legat de verificarea aspectului estetic al maşinii. Este obligatoriu ca inspecţia vizuală să aibă loc în cursul zilei, când maşina este expusă în lumină puternică şi i se pot observa toate eventualele detalii neconforme cu prezentarea [...]

Primul aspect care trebuie urmărit e caroseria. Dacă te uiţi cu atenţie la lumina soarelui se pot vedea nuanţe diferite. Unde se văd nuanţe diferite te poţi aştepta să fie lovituri.

Următorul pas este să ne uităm sub maşină, acolo unde aceasta este parcată, pentru a vedea dacă sunt pete de ulei sau apă.

Apoi ne uităm sub capotă, la motor. Nu trebuie să fii un expert sau mecanic, te uiţi la fel să nu fie scurgeri, să nu fie fire improvizate, chestiuni improvizate, lipite cu scotch, capsate. Motorul trebuie să fie curat.

E bine cunoscut faptul că sunt şanse mari ca o maşină second-hand să aibă kilometrajul "dat peste cap". Şi această tentativă de păcălire a cumpărătorului poate fi demontată prin câteva verificări simple [...] Cel mai simplu mod de a verifica kilometrajul fără să te duci la tester este să te uiţi la volan şi la scaunul şoferului. Asta indică uzura, kilometrii în timp, pentru că te dai jos şi te urci de foarte multe ori. La volan e la fel, când conduci foarte mult se roade, se văd urme de uzură. Dacă vrei să afli kilometrii reali, cel mai indicat e la reprezentanţă, ei au testerul cu programul original. Foarte importantă este cartea de service, când există, pe care clientul trebuie s-o ceară vânzătorului. Te poţi uita acolo şi vezi, de exemplu, că în ianuarie 2015 s-a făcut revizia la 315.000 de kilometri. Apoi, te uiţi în bord şi vezi că ai 180.000 de kilometri şi e dat de gol vânzătorul.

Un aspect de asemenea foarte important este să întrebaţi ce dotări are maşina şi să le verificaţi. Trebuie să verificaţi semnalizările, să meargă toate, că asta dă de gol o defecţiune la instalaţia electrică. Apoi, aerul condiţionat, căldura, reglajele de scaun, reglaj oglinzi, trapă dacă are, toate trebuie verificate pentru că, dacă nu sunt funcţionale, asta dă de gol un defect, un posibil accident.

Bogdan Achiţei, consultant-daune în cadrul unuia din cele mai mari service-uri auto din Sibiu explica: „Eu recomand să se meargă la un service, nu costă mai mult de 200-300 de lei, dacă dai câţiva mii de euro pe maşină îţi permiţi să dai banii ăştia la un service. La service e ridicată maşina pe elevator şi e văzută de un mecanic (tras de roţi, văzut scurgeri). Toată lumea greşeşte cu chestia asta, face numai o constatare. Sfatul meu personal este să se facă un reglaj de geometrie a roţilor pentru că este foarte important. De obicei, una din trei maşini e lovită, în faţă sau în spate. Făcând un reglaj, poţi să fii sigur dacă maşina e OK sau nu. Într-un accident frontal se pot strâmba lonjeroanele, roţile nu se vor alinia niciodată. Dacă încearcă cel de la service să facă reglaj şi maşina e lovită, n-o să poată s-o scoată niciodată şi acesta este un semn că nu trebuie să cumperi maşina, pe viitor vei avea probleme şi cu cauciucurile şi cu elementele de suspensie, cu tot.

De asemenea, un aspect de verificat la intrarea în service e seria şasiului şi seria motorului. E foarte important, nu ai să o înmatriculezi niciodată dacă una din ele diferă. Dacă nu bate caroseria cu ce scrie în carte te trezeşti că e furată, te duci al RAR şi ţi se blochează maşina acolo”, explică specialistul.

Este foarte important la cumpărare, să vă fie predate toate actele maşinii. Un alt sfat vizează achiziţionarea de maşini la mâna a doua direct de la proprietari, nu de la cei care deţin mai multe autoturisme. „E foarte important ca toate actele maşinii să fie predate, niciodată nu se cumpără o maşină cu «lasă că scot eu certificatul fiscal, că îţi aduc eu cartea». Toate actele în momentul semnării contractului de vânzare cumpărare trebuie să se predea – carte, talon, carte service, tot ce are maşina.

Nu recomand cumpărarea maşinilor mai scumpe de 5.000-6.000 de euro la mâna a doua şi iarăşi nu recomand cumpărarea la orice preţ de la un om care are multe maşini de vânzare. Cu siguranţă, e un samsar, le ia lovite, le face, le vinde, investiţia e minimă, profitul maxim. Dacă sună prea bine să fie adevărat, cu siguranţă nu e adevărat”, mai spune specialistul.

Adaptare si Foto dupa: Adevarul.ro