De cate ori nu ati simtit ca masina trage mai greu, pare infundata, dar niciun martor nu vi s-a aprins Foarte multi soferi, insa, nu au auzit de decarbonizarea motorului.
1. Ce inseamna decarbonizare?
In primul rand, trebuie sa pornim de la faptul ca din cauza conditiilor actuale de mers, dar si din cauza tehnologiilor moderne, motoarele acumuleaza carbon. Alte motive pentru acumularea carbonului ar mai fi combustibilul, limitatoarele de viteza atat fizice, cat si cele tip semn de circulatie, dar si stilurile de condus.
Calamina se depunde pe supape, senzori sau componente ale motorului si cauzeaza:
- Cresterea consumului;
- Motorului nu mai trage si este lenes, chiar daca bagi piciorul in acceleratie;
- Fluctuatii la ralanti.
3. Ce este calamina?
Calamina este un reziduu de carbune provenit din arderea combustibilului intr-un motor cu ardere interna, care se depune pe pereti, pe bujii etc., provocand perturbatii in functionarea acestuia.
Calamina este o substanta pastoasa si murdara care se poate depune pe supapa EGR, pe bujii, senzori sau sonde. Daca va intrebati cum se simte calamina asta pe motor din scaunul soferului, am sa va spun ca o sa aveti impresia ca impingeti masina ca sa mearga si pare ca tuseste sau se ineaca.
4. Cum se face decarbonizarea motorului?
Pe admisie se introduce hidrogen lichid prin procedeul de injectare. In momentul in care este injectat in admisie, hidrogenul devine gaz si merge pana in camera de ardere a motorului. Acolo lucreaza si ajuta la efectuarea unei arderi complete si face ca temperatura din camera de ardere sa creasca. Daca temperatura creste, depunerile se dizolva si sunt eliminate prin sistemul de evacuare.
5. Cum imi dau seama ca a functionat?
Nu poti sa masori valorile inainte si dupa, dar poti sa vezi cum se comporta masina ta inainte si dupa. Cu siguranta motorul va fi mai silentios, consumul o sa scada, masina o sa traga mai bine si nu vei mai avea fluctuatii la ralanti.
Sursa: Cars
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu