Toyota ramane cel mai valoros brand auto din lume pentru al saselea an consecutiv, in timp ce Mercedes-Benz a intrecut BMW si a urcat pe locul 2 pentru prima data in clasamentul anual. Tesla si-a marit valoarea marcii cu 60% si a ajuns la distanta mica de Audi.
Valoarea marcii Toyota a crescut cu 5% in ultimul an, pana la aproape 30 de miliarde de dolari, datorita cererii puternice pentru SUV-urile sale in Europa si Statele Unite, potrivit studiului BrandZ Top 100 cele mai valoroase marci globale lansat de Kantar Millward Brown.
Toyota a fost nr. 1 in 11 din cei 13 ani de studiu. In anii in care nu a fost numarul 1 in clasament, 2010 si 2012, Toyota a fost pe locul al doilea.
Cresterea Mercedes a fost atribuita performantelor sale puternice din China, Brazilia si Rusia, precum si succesului noii clase E. De la lansarea clasamentului, Mercedes a terminat fie pe locul 3, fie pe locul 4.
- Cele mai valoroase 10 branduri de masini:
1. Toyota 29,99 mld. dolari
2. Mercedes 25,68 mld. dolari
3. BMW 25,62 mld. dolari
4. Ford 12,74 mld. dolari
5. Honda 12,70 mld. dolari
6. Nissan 11,43 mld. dolari
7. Audi 9,63 mld. dolari
8. Tesla 9,42 mld. dolari
9. Maruti Suzuki 6,38 mld. dolari
10. Volkswagen 5,99 mld. dolari
VW reintra in clasament
Dupa o absenta de doi ani, marca Volkswagen a intrat din nou in clasament pe locul 10 cu o valoare de aproximativ 6 miliarde dolari, de la 5,1 miliarde de dolari anul trecut. VW a renuntat la clasament in 2016 si 2017 din cauza reactiilor scandalului emisiilor. In septembrie 2015, constructorul auto a recunoscut ca a folosit un dispozitiv de manipulare la autoturismele diesel pentru a insela testele de emisii. In timp ce VW a platit miliarde in amenzi, clientii sai au ramas loiali. Valoarea VW este inca mai mica decat atunci cand a parasit clasamentul in 2015 (9,3 miliarde de dolari).
Telsa, la mica diferenta de Audi
Tesla si-a marit valoarea marcii la 9,4 miliarde de dolari anul acesta de la 5,9 miliarde de dolari anul trecut. Brandul s-a mentinut pe locul 8 in clasament si a terminat foarte aproape de Audi, care a avut o valoare de 9,6 miliarde de dolari, o crestere de 3% din 2017.
Sursa: Wall Street
Foto: Toyota
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu