marți, 9 iunie 2015

Dacia va avea muzeu în Mioveni


Mioveni, oraşul care se bucură cel mai mult de pe urma succesului Dacia, va avea un Muzeu al Automobilului Dacia [...] Proiectul a fost gândit de Primăria Mioveni şi nu ar fi fost posibil fără sprijinul Dacia, care va asigura exponatele şi le va întreţine pentru păstrarea acestora în stare optimă [...] Muzeul nu va fi o simplă expoziţie, urmând să integreze simulatoare auto pentru a atrage interesul publicului şi pentru a ajuta Dacia să-şi crească vânzările [...]

Muzeul Dacia din Mioveni va avea 27 de automobile expuse şi va fi plasat într-o clădire cu design special. Complexul va avea o sală de conferinţe, o sală vitrată pentru recepţie, un magazin de suveniruri, un departament de vânzări, un spaţiu expoziţional circular şi o sală multifuncţională de vizionare a materialelor foto/video.

Sursa si Foto: AutoMarket.ro

miercuri, 3 iunie 2015

Masinile parcate neregulamentar nu pot fi ridicate de autoritatile locale


Luni, 25 mai 2015, ICCJ (Inalta Curte de Casatie si Justitie) a stabilit ca "Masinile parcate neregulamentar nu pot fi ridicate in baza unei decizii a consiliului local, intrucat aceasta autoritate nu este competenta sa reglementeze procedura in acest sens, doar Guvernul putand sa stabileasca regulementul de aplicare a acestor masuri contraventionale".

Decizia judecatorilor Inaltei Curti de Casatie si Justitie a fost luata dupa ce Avocatul Poporului a formulat un recurs in interersul legii privind problema legalitatii procedurii de ridicare a masinilor parcate neregulemantar, care se face in baza unor hotarari ale consiliilor locale si nu in baza unei Hotarari de Guvern

In urma analizarii sesizarii Avocatului Poporului, judecatorii de la ICCJ au stabilit: "In interpretarea si aplicarea dispozitiilor art.128 alin.(1) lit.d), art.134 alin.(2) si art.135 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.195/2002 privind circulatia pe drumurile publice, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, raportate la dispozitiile art.3 alin.(1), art.5, art.36 alin.(1), alin.(2) lit.d) si alin.(6) lit.a) pct.13 din Legea administratiei publice locale nr.215/2001, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, art.21 lit.b) si art.24 lit.d) din Legea-cadru a descentralizarii nr.195/2006, procedura de aplicare a masurii tehnico-administrative constand in ridicarea vehiculelor stationate/oprite neregulamentar pe partea carosabila, prevazuta de art.64 si art.97 alin.(1) lit.d) si alin.(6) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.195/2002, nu poate fi reglementata prin hotarari ale consiliilor locale".

Mai exact, conform magistratilor, consiliile locale si-au depasit competenta atunci cand au emis hotarari ce vizau reglementarea procedurii de ridicare a autovehiculelor stationate neregulamentar.

Sursa: Wall-Street.ro
Foto: EVZ.ro

luni, 25 mai 2015

S-a deschis Terasa de pe strada Lanariei - Baraj


Odata cu venirea sezonului cald, s-a deschis Terasa situata la etajul Spalatoriei Auto "Profesional Wash Car", situata pe strada Lanariei, langa Distrigaz, pe barajul lacului de acumulare.

Va invitam, asadar, sa va bucurati de clipe de liniste savurand preparatele meniului de la Bar si sa va delectati cu privelistea deosebita pe care Terasa o ofera asupra lacului de acumulare, dar si peste o parte a orasului Pitesti. In zilele cu cer senin, in zare se pot observa muntii care o buna parte a anului au crestele acoperite cu zapada.

In acest fel, locatia este preferata nu numai de conducatorii auto care se bucura de un binemeritat ragaz, dar si in zilele de Week-end pentru petreceri private si aniversari.

luni, 18 mai 2015

Cum au fost botezate Autostrazile si Drumurile Expres din Master Plan


Master Planul de Transport, in varianta finala si revizuita, a fost retransmis miercuri (6 mai 2015 - n.n.) Comisiei Europene de catre Ministerul Transporturilor. In documentul strategic sunt evidentiate proiectele majore de infrastructura rutiera, Autostrazile si Drumurile Expres pe care tara noastra va trebui sa le construiasca in urmatorii 15-20 de ani.

Documentul prevede sase mari Autostrazi si 11 Drumuri Expres care strabat tara, fiecare cu denumirea sa. Astfel, in document se vorbeste de Autostrazile "Montana", "Oltenia" sau "Transcarpati", sau de Drumurile Expres "Brasovia Expres", "Danubius Expres", "Siret Expres" sau "Henri Coanda Expres".

Autostrazi:

Autostrada Ploiesti - Brasov = "Autostrada Transilvania"
Lungime (km): 109.3
Cost estimat (mil.Euro fără TVA): 1304.52

Autostrada Pitesti - Sibiu = "Autostrada Transcarpati"
Lungime (km): 116.6
Cost estimat (mil.Euro fără TVA): 1673.57

Autostrada Brașov-Sibiu = "Autostrada Transilvania"
Cost estimat (mil.Euro fără TVA): 816,44
VNA mil € (preturi 2014): 6,895

Autostrada Brașov-Bacău-Pașcani = "Autostrada Moldova"
Lungime (km): 241.2
Cost estimat (mil.Euro fără TVA): 2330.98

Autostrada Pitești-Craiova = "Autostrada Oltenia"
Lungime (km): 124.3
Cost estimat (mil.Euro fără TVA): 899.41

Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni = "Autostrada Montana"
Lungime (km): 318.8
Cost estimat (mil.Euro fără TVA): 4072.27

Autostrada Nădășelu – Borș = "Autostrada Transilvania"
Lungime (km): 168.8
Cost estimat (mil.Euro fără TVA): 1306.98

Autostrada Inel București
Lungime (km): 102.0
Cost estimat (mil.Euro fără TVA): 1335.00

Drumuri Expres:

Drumul expres Bacău-Focșani-Brăila-Galați-Giurgiulești = "Siret / Muntenia"
Lungime (km): 211.30
Cost estimat (mil.Euro fără TVA): 828.14

Drumul expres Pașcani – Suceava = "Siret Expres"
Lungime (km): 60.5
Cost estimat (mil.Euro fără TVA): 289,99

Drumul expres Suceava-Botoșani = "Bucovina Expres"
Lungime (km): 26.0
Cost estimat (mil.Euro fără TVA): 124,54

Drumul expres Turda-Halmeu = "Somes Expres"
Lungime (km): 320.2
Cost estimat (mil.Euro fără TVA): 1713,21

Drumul expres Lugoj-Craiova = "Danubius Expres"
Lungime (km): 246.00
Cost estimat (mil.Euro fără TVA): 1960.77

Drumul expres Găești-Ploiești-Buzău-Brăila= "Muntenia Expres"
Lungime (km): 237,20
Cost estimat (mil.Euro fără TVA): 994,54

Drumul expres Suceava-Siret = "Siret Expres"
Lungime (km): 41.00
Cost estimat (mil.Euro fără TVA): 196,20

Drum expres Bacău – Piatra Neamț = "Moldavia Expres"
Lungime (km): 61.00
Cost estimat (mil.Euro fără TVA): 239,12

Drumul expres Constanța-Tulcea-Brăila (inclusiv Podul Brăila) = "Dobrogea Expres"
Lungime (km): 187.70
Cost estimat (mil.Euro fără TVA): 1141.88

Drumul expres Brașov-Pitești = "Brasovia Expres"
Lungime (km): 124,10
Cost estimat (mil.Euro fără TVA): 1224,10

Drumul expres Buzău – Focșani = "Siret Expres"
Lungime (km): 72.00
Cost estimat (mil.Euro fără TVA): 282.36

Drum expres București – Alexandria – Craiova = "Valahia Expres"
Lungime (km): 195,00
Cost estimat (mil.Euro fără TVA): 764,40

Conexiunea Aeroport Henri Coandă – A3 = "Henri Coanda Expres"
Lungime (km): 9,00
Cost estimat (mil.Euro fără TVA): 43,11

Drumuri TransRegio:



Sursa si Foto: HotNews.ro

duminică, 26 aprilie 2015

Taxa de pod de la Fetesti se va putea plati electronic


Vești bune pentru cei care vor să plece la mare de 1 mai. CNADNR a instalat noul sistem de camere video care va inregistra plata electronica a taxei de pod de la Fetesti. Astfel, cei care vor avea de tranzitat zona nu vor mai fi nevoiti sa opreasca la bariere, taxa putand fi achitata fie prin SMS, fie la benzinariile OMV, Mol, Petrom si Rompetrol.

"Plata prim SMS se poate efectua numai pentru o singura trecere si se taxeaza in conformitate cu termenii si conditiile operatorilor de telefonie mobila. Controlul se va efectua prin intermediul camerelor video care inregistreaza numarul de inmatriculare, numar care va fi verificat in sistemul electronic al platilor. Tarifele sunt cuprinse intre 13 si 91 de lei, in functie de tipul de vehicul, iar amenzile aplicate pentru neachitarea acestui tarif in termenul legal vor fi cuprinse intre 130 si 910 lei. Trecerea vehiculelor pentru care exista abonamente preplatite, eliberate sub forma de tichete, se va efectua numai pe banda 1 pana la intrarea in vigoare a tarifelor electronice de trecere", mai este precizat in anuntul Executivului.

Totusi, prima banda de mers va ramane pe stilul clasic si va exista o bariera unde soferii sa achite taxa de pod. Persoanele care vor evita oprirea vor achita tariful intaintea trecerii podului sau cel tarziu pana la ora 24:00 a zilei urmatoare trecerii.

 Sursa si Foto: AutoBook.ro

vineri, 17 aprilie 2015

Ce motor alegi - 1.4 sau 1.6?


Proprietarii auto potențiali sunt foarte atenți în alegerea mașinei lor viitoare [...] Anume, motoarele de 1,4 cmc sau 1,6 cmc te fac să meditezi profund, pe care mai bine să alegi.

Un rol important în decizia achiziționării unui anumit tip de motor il joacă bugetul. Volum de 1,4 este mai ieftin și are un consum mai mic de benzină. De asemenea, sunt posibile economii la plata impozitului pe vehicul în cazul în care numarul de cai putere sub capota va fi mai mic de 100. Un motor de putere mică este potrivit pentru cei care se deplasează permanent în oraș, fiind într-un blocaj în trafic, astfel motorul nu va funcționa în mod constant până la limită.

Ceea ce privește motorul 1,6 evident este mai puternic decât 1,4 litri. Foarte vizibil este diferența în timpul de depășire pe autostrada în afara orasului, deoarece un motor 1,6 litri va face depășirea mai rapid și mai încrezător. Proprietarii motorului 1.6 susțin că cu toate că consumul nu este atât de mare, resursele motorului sunt mai mari decât 1.4, și anume această rata determina cât de mult un motor va funcționa.

Pe acea parte a pistei unde 1,6 ar merge în liniște și încredere, deplasarea cu v1.4 se va ridica aproape la 4000 de turații, ceea ce egalizează consumul de carburant și duce la uzarea motorului. În acest caz durata de viața a motorului este mult mai mare la 1.6. La schimbarea vitezelor motorul 1,4 trebuie să accelereze cu putere, în caz contrar masina va începe să huruie și se va bloca, deoarece turațiile vor fi mici. În cazul în care autoturismul va fi plin de pasageri, motorului 1.4 îi va fi foarte dificil, ceea ce nu prevede un impact pozitiv asupra duratei sale de "viață". Motor de 1.6 cmc nu va suporta o sarcină similară, datorită resursei sale de putere.

Sursa: AutoCatalog.ro
Foto: Cargurus.com

joi, 9 aprilie 2015

Care sunt amenzile pentru depasirea vitezei legale si cat platesti daca circuli prea incet


Limitele maxime de viteza stabilite prin Codul rutier sunt urmatoarele:

-in localitati: 50 km/h (poate fi si o limita superioara, insa nu mai mare de 80 km/h, sau una inferioara, dar nu mai mica de 30 km/ora);

-in afara localitatilor:
-130 km/h pe autostrazi;
-100 km/h pe drumurile expres sau pe cele nationale europene;
-90 km/h pe celelalte categorii de drumuri.

Soferii care depasesc viteza maxima admisa risca, in principal, sa fie sanctionati cu amenzi cuprinse intre 195 si 1950 de lei, dupa cum urmeaza:

-depasirea cu 10-20 km/h a vitezei maxime admise: 2 sau 3 puncte-amenda, la care se adauga doua puncte de penalizare;
-depasirea cu 21-30 km/h a vitezei maxime admise: 4 sau 5 puncte-amenda, la care se adauga trei puncte de penalizare;
-depasirea cu 31-40 km/h a vitezei maxime admise: 6-8 puncte-amenda, la care se adauga patru puncte de penalizare;
-depasirea cu 41-50 km/h a vitezei maxime admise: 9-20 puncte-amenda, la care se adauga sase puncte de penalizare;
-depasirea cu mai mult de 50 km/h a vitezei maxime admise: 9-20 puncte-amenda, plus suspendarea permisului pentru o perioada de 90 de zile.

Soferii pot fi sanctionati cu 2 sau 3 puncte-amenda si daca circula in mod nejustificat cu o viteza de cel putin 10 km/h sub limita minima impusa de lege.

Sursa: PrimaTV.ro
Foto: SealMaster.net