luni, 3 aprilie 2017

Grupul Peugeot-Citroen a cumparat Opel si a devenit al doilea mare producator auto european


Grupul francez PSA a ajuns la un acord pentru preluarea Opel si Vauxhall de la General Motors, prin care va crea al doilea mare producator auto european, pentru 2,3 miliarde euro, iar producatorul auto american va iesi de pe piata europeana, transmite Bloomberg.

PSA, din care fac parte si brandurile Peugeot si Citroen, va plati 1,3 miliarde euro pentru constructorii auto Opel si Vauxhall. Restul sumei va fi platita pentru divizia financiara a Opel, care va fi detinuta impreuna cu GM si banca franceza BNP Paribas, conform News.ro.

Aceasta achizitie ar putea aduce economii anuale pentru constructori de 1,7 miliarde euro pana in 2026, dar implementarea masurilor de reducere a costurilor va costa 1,6 miliarde euro.

Economiile ar putea proveni din reducerea capacitatii de productie dar si din achizitiile comune, folosirea mai multor componente comune si reducerea cheltuielilor inutile.

Board-ul PSA a semnat acordul vineri, potrivit unor surse citate de Bloomberg.

PSA si GM discuta capacitatea producatorului auto francez de a vinde vehicule Opel la nivel mondial si dreptul companiei americane de a aduce modele Chevrolet in Europa, au spus doua dintre persoane.

Directorul general al PSA, Carlos Tavares, vrea sa relanseze brandurile neprofitabile Opel si Vauxhall cu o restructruare similara cu cea care a avut loc in ultimii trei ani la producatorul marcilor Peugeot si Citroen.

Opel, cu sediul langa Frankfurt, ar putea servi drept un motor de crestere dincolo de regiunea sa de provenienta, rol care a fost limitat sub proprietatea GM, a spus Tavares saptamana trecuta.

Volumul vanzarilor este de o importanta majora pe segmentul automobilelor de serie din Europa, in mare parte saturat. Adaugarea unei productii anuale de 1,2 milione de vehicule poate ajuta PSA sa imparta costurile de dezvoltare a unor noi automobile si motoare pe un numar mai mare de vehicule.

Sursa: Wall-Street

vineri, 24 martie 2017

Dacă mașina ta a ajuns în apă și se scufundă, aici afli ce trebuie să cunoști, ca să rămâi în viață


Tu știi ce trebuie să faci, dacă asta s-ar ti s-ar întâmpla asta?

Mulți încep să panicheze când realizeză că sunt blocați într-o mașină ce se umple cu apă. Chiar și dacă suni 112, până ajunge serviciul de salvare, posibil să fie prea târziu.

Încearcă să rămâi calm, deoarece panica reduce din puteri. În mod evident, țelul principal este să ieși din mașină cât mai curând posibil. Mai întâi, deschide fereastra în timp ce decuplezi centura de siguranță. Deschiderea ferestrei este un lucru esențial, deoarece apa poate cauza defecte ale sistemului electronic computerizat. Dacă mașina se scufundă cu ferestrele și ușile închise, cu fiecare jumătate de metru scufundat, presiunea apei exercitată asupra portierei este de aproximativ 400 kg, ce face deschiderea ușii și eventual ieșirea din mașină un lucru imposibil.

Dacă nu ai avut posibilitatea să deschizi fereastra, sau s-a deschis doar pe jumătate, o să fii nevoit să cauți un obiect greu, ori folosindu-ți propriile picioare trebuie să spargi fereastra, țintind în mijlocul ei.

Videoclipul de mai jos relatat de către ABC News o să-ți arate cum să reacționezi și să te salvezi dacă ești prins într-o mașină înconjurată de ape – nu rata acest video și asigură-te că ai făcut share prietenilor și familiei, deoarece îți poate salva viața ție, ori celor apropiați:



Sursa: Calatorul

joi, 23 martie 2017

Spalatorie covoare - spalat covoare Pitesti


De curand, Profesional Wash Car a achizitionat doua utilaje destinate spalarii covoarelor si mochetelor.

Este vorba de o Perie automatizata pentru samponat si curatat umed si o Centrifuga pentru stoarcerea covoarelor, contribuind astfel la scurtarea duratei de uscare.

Va invitam sa vizionati Video-Clip-ul la adresa:  https://youtu.be/Nos4TX6lCh4


vineri, 17 martie 2017

Cand trebuie schimbat kitul de distributie


Distributia masinii se refera la acele subansambluri ale motorului care au rolul de a sincroniza componentele responsabile de admisie, evacuare si pozitia pistoanelor in cilindri, astfel incat sa se respecte timpii de ardere ai motorului. La multe autovehicule, distributia contine si pompa de apa, fiind antrenata de aceeasi curea.

Distributia este in general alcatuita din: curea dintata de antrenare, rola de ghidare, rola intinzatoare si pompa de apa (unde este cazul) [...]

Functionarea corecta a distributiei este foarte importanta in angrenajul masinii, de aceea kitul trebuie schimbat la timp. Asta inseamna ca trebuie schimbate cureaua dintata de antrenare, rola de ghidare, rola intinzatoare si pompa de apa, daca este cazul.

In principiu, producatorii auto recomanda ca intreg kitul de distributie sa fie schimbat la 90.000 de kilometri sau la 5 ani daca masina are distributie pe curea. Exista insa si producatori, cum sunt cei de la Dacia spre exemplu, care recomanda ca distributia sa fie schimbata la 60.000 kilometri, cum este cazul modelului Logan sau la 4 ani [...]

Distributia se schimba preventiv, pentru a nu ajunge in situatia in care se distruge partial sau total motorul (motorul se poate strica in momentul in care cureaua sau lantul se rup din cauza uzurii). Mecanicii auto spun ca in cazul in care cureaua se rupe, supapele raman deschise si vor fi lovite de pistoanele care se misca.

Alte probleme majore, care se pot intampla daca nu se schimba la timp distributia sunt distrugerea chiuloasei sau chiar fisurarea blocului motor, ruperea bielelor si afectarea vilbrochenului sau spargerea pistoanelor.

Acestea fiind spuse, nu mai ramane decat sa va recomandam sa efectuati operatiunea de schimbare a kitului de distributie intr-un service autorizat. Chiar daca pretul este mai mare pentru manopera, veti avea parte de profesionisti, care au tot ceea ce este necesar pentru a duce la indeplinire sarcina.

Sursa: Cars.ro

duminică, 12 februarie 2017

Dacia recheama in service 1.500 de masini Logan si Sandero din cauza unor posibile probleme la airbag si frane


Constructorul auto Dacia, parte din grupul francez Renault, recheama in service-urile din Romania 1.478 de unitati Logan II si Sandero II din cauza unor posibile probleme la sistemele de franare si la airbag-uri, potrivit unui anunt publicat pe site-ul Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC).

Primul lot rechemat este format din 754 unitati Dacia Logan II si Sandero II, care pot avea probleme la sistemul de franare, din cauza etrierului de frana din partea dreapta fata. Masinile vor fi verificate in service si, daca este nevoie, compania va inlocui piesele defecte. Durata operatiunii este estimata sa dureze intre 20 si 80 de minute, in functie de complexitate.

Al doilea lot este format din 724 de masini Dacia Logan II, care ar putea avea probleme la airbag-uri. Compania va verifica aceasta componenta si va inlocui piesele cu probleme, daca este nevoie. Durata operatiunii este estimata la 50 de minute.

In plus, Renault recheama in Romania un lot de 153 de modele Clio IV, care pot avea probleme la sistemul de franare, tot din cauza etrierului de frana din partea dreapta fata.

Dacia a fost anul trecut lider pe piata automobilelor noi din Romania, cu 27.597 unitati inmatriculate, circa 29,1% din totalul inmatricularilor de masini noi, avand un avans de 2,8% fata de 2015.

Sursa: Wall Street

sâmbătă, 14 ianuarie 2017

Sfaturi pentru zilele geroase


Pentru înlăturarea pericolului de incendiu care poate să apară la exploatarea sobelor şi a coşurilor de fum, se recomandă câteva măsuri specifice:

– verificarea sobelor, canalelor şi coşurilor de evacuare a fumului, pentru ca acestea să nu prezinte fisuri care să permită scânteilor să incendieze materialele combustibile din apropiere;
curăţarea canalelor şi coşurilor de fum (scânteile şi particulele aprinse ce ies pe coş pot ajunge la distanţe de 25 – 30 m şi sunt sursele care generează cel mai frecvent incendii);
– montarea pe pardoseală, în faţa uşii de alimentare cu combustibil, a unei bucăţi de tablă cu dimensiuni de 0,50 x 0,70 m;
– nu se vor introduce în sobe lemne cu lungimea mai mare decât focarul, nu se va lăsa uşa de la focar deschisă şi nu vor fi supraîncălzite sobele;
– nu vor fi lăsaţi nesupravegheaţi copiii în încăperi unde sunt în funcţiune mijloace de încălzit.

Pentru mijloacele de încălzit locale sau centrale care folosesc combustibil lichid, recomandăm următoarele măsuri:

– verificarea etanşeităţii conductelor de alimentare cu combustibil;
– interzicerea supraalimentării cu combustibil;
– alimentarea cu combustibil atunci când mijlocul de încălzire nu este în stare de funcţionare;
– curăţarea periodică a conductelor de alimentare şi a duzelor de pulverizare.

O altă cauză frecventă de incendii în acest sezon este reprezentată de exploatarea necorespunzătoare a aparatelor electrice de încălzire şi a instalaţiilor electrice, pentru a căror evitare trebuie luate următoarele măsuri:

– nu vor fi utilizate instalaţii electrice defecte, montate direct pe materiale combustibile, cu improvizaţii, cu legături electrice neacoperite de material electroizolant etc.;
– reparaţiile la instalaţiile electrice vor fi executate doar de personal autorizat;
– nu vor fi suprasolicitate circuitele electrice prin racordarea unor consumatori electrici care depăşesc puterea nominală a acestora;
– nu vor fi utilizate mijloace electrice de încălzire locală improvizate;
– vor fi supravegheate permanent mijloacele de încălzire electrice aflate în funcţiune, chiar dacă sunt prevăzute cu mijloace de protecţie (termostat), deoarece acestea pot să nu funcţioneze la parametrii prevăzuţi şi vor fi deconectate în cazul în care apar defecţiuni;
– reşourile constituie o sursă frecventă de aprindere prin plasarea lor necorespunzătoare sub birouri, rafturi, tejghele, unde probabilitatea de a intra în contact cu materiale combustibile (textile, hârtie, lemn etc.) este foarte mare;
reşourile improvizate şi artizanale prezintă risc deosebit datorită puterii mari a acestora şi a deficienţelor pe circuitele de alimentare, aspecte care conduc la suprasolicitarea instalaţiei electrice la care sunt racordate (conductori, prize, ştechere etc.).

Sursa si Foto: Universul Argesean

miercuri, 4 ianuarie 2017

La ce sa te uiti când cumperi o masină second-hand


Am scris in nenumarate randuri articole menite sa te scape de tepe, despre lucrurile la care sa fii atent la masinile folosite si despre actele false cu care se comercializeaza unele automobile puse la vanzare in targuri sau online. Acum iti povestim noile amanunte pe care trebuie sa le iei in considerare cand vrei un automobil la mana a doua:

1. Anuntul la prima vedere

Daca vrem sa cumparam o masina gasita intr-un anunt online, cea mai buna impresie despre masina in sine ne-o putem face citind anuntul si fiind atenti la cateva detalii din el. De exemplu, ne uitam la poze si comparam ce vedem cu dotarile enumerate. Daca in anunt este mentionata "clima digitala", dar in poze vedem un aer conditionat manual, daca in anunt sunt scrise "4 geamuri electrice", dar intr-o poza de la interior vedem in spate geamuri manuale, si asa mai departe, e clar ca vanzatorul minte si nu este de incredere. Adica daca ne minte cu niste informatii asa minore, de ce nu ne-ar minti cu numarul de kilometri sau cu actele? Pe langa eventuale minciuni, trebuie sa fim atenti si la formulari: „full fara piele”, „adusa recent”, „kilometri reali”, „nerulata in tara” sau „impecabila, ireprosabila, ca noua” sunt formulari care, in realitate, spun exact pe dos.

2. Masina lovita si reparata?

Una din principalele temeri ale unui cumparator este sa nu cumpere o masina lovita grav si reparata prost. Nu putine sunt cazurile de automobile aduse de afara, cumparate pe bani de nimic deoarece erau lovite sau declarate chiar daune totale, dupa care reparate, carpite, si vandute drept „impecabile” sau „niciodata lovite” la bani supraevaluati. Dar ne putem da seama destul de usor daca o masina a fost lovita si reparata prost, daca suntem atenti la cateva detalii pe care vi le enumeram mai jos:

- Linia stalpilor si a pragurilor cu usile deschise
Ca sa ne dam seama daca o masina a suferit lovituri laterale grave, trebuie in primul rand sa deschidem toate cele 4 usi. Dupa care urmam, centimetru cu centimetru, urmarind cu degetul lipit pe caroserie, orice urma de denivelare, chit, sudura sau alte defecte. O masina fara lovituri trebuie sa aiba linii continue, drepte, fara defecte, pentru ca sudurile din fabrica sunt ascunse sub chedere. O masina lovita si reparata, oricat de bine a fost facuta, se cunoaste daca ne uitam cu atentie. Urmam astfel linia pragurile, acolo unde se inchide usa, a stalpilor, urcam spre plafon, coboram din nou spre balamale, dupa care repetam acest traseu la fiecare usa.

- Sub capota din fata se ascund loviturile frontale
Daca masina a fost lovita in fata, usor sau mai tare, ne putem da seama usor si de acest lucru. Ca la portiere, urmarim linia traggerului si a aripilor pe interior, unde vine capota, ne uitam la oalele amortizoarelor, la tampoanele de bara, acolo unde sunt capetele lonjeroanelor, dar si la faruri daca au urechi rupte, la radiator daca e indoit si la alte elemente de plastic cu prinderi rupte. Oriunde vedem urme de suduri, indoituri, rugina, vopsea umflata sau aplicata prost, acolo a avut loc o interventie. Adica masina a fost lovita si reparata. In primul rand, daca un vanzator ne spune ca masina nu a fost lovita niciodata, dar gasim urme de reparatii, plecam si nu mai privim inapoi: e clar ca avem de-a face cu un vanzator mincinos care, probabil, nu spune adevarul la niciun detali al masinii.

3. Uzura interioara si kilometrii falsi

Daca nu avem relatii la importatorul oficial care are acces la baza de date, unde poate introduce o serie de sasiu ca sa verifice numarul de kilometri reali ai unui automobil, ne putem da seama dupa cateva detalii daca vanzatorul e sincer sau nu. Daca masina arata pe bord 130.000 de kilometri dar scaunul soferului e uzat si rupt, volanul e tocit, schimbatorul e si el zgariat, e clar ca masina are peste 250.000 de kilometri. Sau chiar si 500.000… Mai putem sa aruncam un ochi si spre pedale, daca au cauciucul uzat, la presuri, la mocheta si chiar la clantele exterioare, daca au urme de zgarieturi de la unghii. Orice masina prezinta multe semne de uzura, trebuie sa ridice cateva semne de intrebare cu privire la numarul real de kilometri.

4. Partea mecanica

Ideal ar fi sa duci masina la un mecanic care sa o ridice pe un elevator si sa-ti spuna ce se ascunde sub ea. Adica sa verifice articulatiile, suspensiile, starea franelor si locurile in care este rugina. Dar daca nu poti beneficia de acest lux, te poti descurca si singur daca esti atent la cateva detalii. Poti sa iti dai seama daca sunt probleme la articulatii dupa o scurta plimbare, inclusiv pe un drum pietruit sau trecand peste sinele de tramvai. Daca se aude o bataie, trebuie ceva schimbat. La frane, poti sa te uiti prin jante, la uzura placutelor si la cea a discului de frana, daca are sau nu santuri adanci. 

5. Seria de sasiu si de motor

Importanta este si verificarea seriilor de sasiu si de motor, pentru ca se mai intampla sa dai peste automobile dubioase, fie cu seriile sudate, fie cu motorul inlocuit. Si atunci cand ajungi la RAR sau la un service de ITP, o sa te trezesti ca ai probleme majore. Asa ca nu te sfii sa ii ceri vanzatorului cartea masinii si sa confrunti seria din acte cu cea care este stantata sub capota. La motor nu este din pacate la fel de usor, dar sunt automobile mai noi, care au seria de motor la vedere. Nu strica sa investesti cateva minute ca sa verifici ambele serii.

6. Curatenia de la motor

Daca tot ne aflam sub capota, iti mai spunem un amanunt care trebuie tinut minte. Si anume, cat de curat este un motor. Dar aici ne referim la scurgeri de lichide, ulei mai exact, nu la praf sau cine stie ce ramasite de frunze si fulgi de la pasari. Cand ridicam capota motorului, trebuie sa ne uitam in jurul vasului de la servodirectie, pe blocul motorului, langa garnitura capacului de la tacheti, pe langa pompa de frana, acolo unde se imbina cutia de viteze cu motorul, in cautarea oricarei urme de scurgere. E clar ca daca un motor pierde diverse lichide, nu a fost ingrijit cum trebuie.

7. Rugina

Nu conteaza daca masina are 20 de ani vechime sau doar 5 ani. Pentru ca am vazut si automobile aproape noi cu urme serioase de rugina. Dar este normal in Romania, o tara cu 4 anotimpuri, sa apara rugina, pentru ca soferii nu prea au grija de masini si nu le duc la spalatorie foarte des. Rugina se instaleaza de obicei primavara, dupa o iarna lunga, in care s-a circulat mult cu autoturismul in mediul urban, acolo unde soseaua a fost stropita des cu solutie de dezghetare, cu sare si cu nisip. Pentru ca nisipul zgarie vopseaua, dupa care solutia si sarea ajung la tabla curate si incep sa lucreze, apare rugina care ulterior se intinde si la tabla curata, sub vopseaua neafectata. De obicei, rugina apare la praguri, la arcadele rotilor si la stalpii dintre portiere, in partea de jos. Trebuie sa verificam atent vopseaua si sa pipaim cu mana eventuale umflaturi de la rugina. Poate sa nu fie ceva greu, ci ceva care se repara usor, dar e bine sa stim dinainte cu ce ne confruntam, inainte sa platim banii pe automobil.

8. Actele

La fel ca starea masinii sunt importante si actele. Trebuie sa ne asiguram ca avem la masina talon, carte, fisa fiscala si, eventual, dovada platii taxei auto la ANAF. Niciodata nu trebuie sa ne luam dupa spusele unui vanzator care incearca sa ne convinga ca taxa e platita, dupa care, cand vrem adeverinta, ne trezim ca nu e platita si ca trebuie sa scoatem din buzunar inca 1000 de Euro. Trebuie retinut si ca talonul masinii nu trebuie sa aiba inscris pe spate, la mentiunea ‘Instrainat catre’, spatiile completate. Aici vom completa noi, cumparatorul, cand ducem actele la politie. Mai mare atentie trebuie acordata masinilor care sunt aduse de afara, neintmariculate. Acestea trebuie sa aiba mai multe acte, a caror lista completa se poate gasi pe site-ul oficial al DRPCIV. Nu trebuie sa platesti niciun Euro inainte sa te convingi ca masina are toate actele in regula, altfel te-ai putea trezi cu probleme, cu acte false, fisa fiscala inexistenta sau cine stie ce surprize neplacute.

Sursa: CYD.ro
Foto: AutoMarket.ro