marți, 4 noiembrie 2014

Cresteti durata de viata a anvelopelor


O componenta extrem de importanta a masinii o reprezinta anvelopele, care sunt principalele responsabile atat de un drum parcurs in siguranta, cat si de o functionare optima a masinii conduse. Asa cum stiti insa, pe langa avantajele incontestabile pe care un set de anvelope bune vi le ofera, ele au si un pret destul de piperat pentru bugetele majoritatii oamenilor, motiv pentru care ar trebui sa incercati, pe cat posibil, sa aveti grija de ele.

- In primul rand, orice sofer va reusi sa isi protejeze anvelopele cu care este echipata masina sa, trecand incet de obstacolele intalnite pe carosabil (gropi, denivalari, linii de tramvai sau tren, guri de canal). Incercati sa nu treceti cu viteza peste obiecte dure deoarece puteti indoi janta si deteriora anvelopa.

- Nici suprasolicitarile, precum viteza excesiva, suprasarcina sau subpresiunea la nivelul rotilor nu sunt indicate caci au ca efecte secundare tocirea neuniforma a anvelopei

- Un rol definitoriu il joaca si presiunea. De ea depinde atat durata de viata a cauciucurilor, cat si performantele masinii si siguranta personala in mers. Suprapresiunea sau subpresiunea reduce aderenta in special in curbe, creste uzura asimetrica si influenteaza radical manevrabilitatea masinii. Toate acestea, alaturi de conditiile meteo dificile pot fi principalele responsabile de accidente grave. Asadar, verificati presiunea la fiecare doua-trei saptamani.

- Adaptati anvelopele sezonului, pentru ca, daca folositi anvelope de iarna cand afara este foarte cald sau invers, ele se vor deteriora, iar durata de viata se va rezuma de cele mai multe ori la un singur sezon. Fiecare model de anvelopa este creat special pentru a rezista la o anumita temperatura si tip de uzura, asa ca, in cazul nerespectarii indicatiilor, riscati sa deteriorati iremediabil cauciucul.

Sursa: Auto.ro
Foto: TyresHighWycombe.com

marți, 21 octombrie 2014

Eficientizarea incalzirii locuintei


Iarna se apropie, iar cheltuielile cu încălzirea locuinţelor atârnă din ce în ce mai mult în bugetul fiecărei familii. Este foarte important să ştiţi că, în locuinţa dumneavoastră, fiecare grad în plus peste temperatura de 19 grade Celsius poate însemna o creştere a consumului de gaze naturale cu 8 la sută.

Iata cateva metode prin care puteti eficientiza incalzirea locuintei Dvs.:

In cazul in care aveti centrala proprie, atunci când plecaţi de acasă sau când dormiţi reglaţi termostatul centralei astfel încât temperatura să fie cu trei grade mai mică decât în mod normal. Un alt sfat este să stabiliţi o temperatură mai scăzută a apei calde, astfel încât să nu fie nevoie de combinarea cu apă rece. În plus, este important şi să vă asiguraţi că centrala termică funcţionează la parametri normali. O instalaţie veche sau prost reglata consumă şi cu 20 la sută mai mult decât una de ultimă generaţie, asa ca nu neglijati verificarile periodice ale centralei, verificari dealtfel obligatorii prin lege.

In ceea ce priveste eficientizarea termica a locuintei, aceasta ar trebui sa înceapă cu izolarea tocurilor ferestrelor și a ușilor. Pe aici se pierde până la o treime din căldura din casă, mai ales în cazul tâmplăriei clasice din lemn. In cazul in care aveti tamplarie moderna din PVC, aluminiu sau lemn stratificat verificati etanseitatea chederelor precum si reglajul inchiderii pe toc a ferestrelor si usilor.

În plus, caloriferele nu ar trebui să fie acoperite cu perdele sau alte obiecte, pentru că încălzirea camerei se va face mai greu.

In zilele insorite, ridicați jaluzelele și dați la o parte draperiile pentru a primi căldură direct de la soare. Trebuie însă să le trageți din nou înainte de apus pentru a păstra căldura în cameră.

Si nu in ultimul rand - izolarea termica a locuintei. Cei care nu au locuinţele reabilitate termic cheltuiesc cei mai mulţi bani cu încălzirea, aşa încât izolarea imobilului ar trebui trecută pe lista de priorităţi.

Adaptare dupa sursa: Yahoo.com
Foto: MyChimney.com

marți, 14 octombrie 2014

Un nou semn de circulatie in Romania. Harta punctelor negre


Triunghiul roşu cu punct negru a fost introdus în Codul Rutier după modelul unor ţări europene [...] Semnul cu bulină neagră va fi amplasat în locurile în care se produc foarte multe accidente. Numai în Capitală există 33 de astfel de zone.

Un indicator "Triunghi roşu cu punct negru" a fost amplasat în Bucureşti, la intersecţia dintre bulevardul Dacia şi strada Polonă. În acest loc, în primele 7 luni din 2014, au avut loc 16 accidente. Această intersecţie este şi locul în care şi-a pierdut viaţa artistul Teo Peter, la 4 decembrie 2004, în urma unui accident de circulaţie produs de un soldat american aflat în stare de ebrietate.

20 de puncte negre au fost amplasate în ţară în ultimii ani. Alte 40 de semne "triunghi roşu cu punct negru" vor fi instalate în scurt timp.

Harta completă o găsiti la adresa Web:   www.HartaPunctelorNegre.ro

Sursa si Foto: Yahoo.com

luni, 6 octombrie 2014

Acvaplanarea


Acvaplanarea este fenomenul de plutire al autovehiculului, datorat desprinderii rotilor de sol si rularea acestora pe pelicula de apa ce se interpune intre asfalt si anvelopa. Aceasta pelicula poate fi chiar de ordinul zecimilor de milimetru.

Acvaplanarea (numita si  hidroplanare) apare in momentul in care apa dintre anvelopa si suprafata carosabila nu poate fi inlaturata. Stratul de apa se acumuleaza in partea din fata a anvelopei pana cand presiunea apei ajunge sa depaseasca presiunea din anvelope, moment in care anvelopa pierde contactul cu solul. Rotile aluneca, iar virarea, franarea sau accelerarea nu mai pot fi controlate. In plus, vehiculul poate derapa si se poate rasuci, generand o situatie potential periculoasa.

Cauzele care duc la acvaplanare sunt:

- viteza de deplasare prea mare pe un carosabil ud;
- profilul anvelopelor care impiedica evacuarea apei din zona de contact cu drumul;
- uzura acestora;
- presiunea anvelopelor;
- intensitatea precipitatiilor;
- grosimea stratului de apa.

Cu cat creste viteza de deplasare a autovehiculului cu atat creste si forta cu care se opune pelicula de apa din fata rotilor. Odata cu cresterea vitezei autovehiculului creste si viteza aerului care circula sub acesta, creand portanta, ceea ce duce la tendinta de ridicare (desprindere) a acestuia de la sol. Presiunea exercitata de pelicula de apa din fata rotii,  usurarea autovehiculului cu cateva zeci sau chiar sute de kilograme din cauza portantei si profilul uzat sau neadecvat (nu permite eliminarea rapida a apei de sub anvelopa) a benzii de rulare duc la acvaplanare.

Prevenirea acvaplanarii si contracararea factorilor de risc:

- Reduceti viteza atunci cand circulati in conditii de umezeala sau ploaie;
- Echipati autovehiculul cu anvelope avand un profil ce permite eliminarea stratului de apa. Canalele din banda de rulare si forma amprentei la sol pot impiedica acvaplanarea. In ciuda parerii generale, pneurile mai late sunt mai predispuse acvaplanarii.
- Verificati uzura anvelopelor si adancimea de profil. Cu cat adancimea de profil este mai mare, cu atat cantitatea de apa care poate fi eliminata este mai mare, iar riscul aparitiei acvaplanarii mai redus. Cu cat banda de rulare este mai uzata, cu atat capacitatea anvelopei de a impiedica acvaplanarea scade.
- Verificati regulat presiunea anvelopelor. Presiunea scazuta creste riscul aparitiei acvaplanarii.

ATENTIE

Cel mai important lucru in cazul in care intrati in acvaplanare este sa ridicati imediat piciorul de pe acceleratie, si lasati sa se reduca viteza fara sa actionati pedala de frana.

De asemenea, nu bruscati directia. Sfaturile sunt aceleasi ca si la conducerea pe zapada.

Surse:
Sites.Google.com
Michelin.ro
Incepator.ro
LiveLeak.com

marți, 23 septembrie 2014

Ce soluție au găsit tinerii șoferi ca să plătească mai puțin pentru RCA


Cum costul unui RCA poate ajunge uneori, în cazul șoferilor tineri, chiar și la 2.000 de lei pe an, tinerii au început să își înmatriculeze mașina pe numele persoanelor mai în vârstă, precum părinții sau bunicii.

Practica poate aduce scăderea la jumătate a sumei plătită pentru polița RCA, în timp ce riscurile asumate sunt aproape inexistente.

Și asta pentru că toate companiile de asigurări consideră că șoferii de peste 30 de ani și chiar pensionarii nu se încadrează în categoria de risc ridicat pentru producerea accidentelor rutiere.

Brokerii de asigurări recunosc faptul că în ultimele șase luni a crescut simțitor numărul celor care au renunțat să fie ei proprietarii mașinii, tocmai pentru a obține un RCA mai ieftin [...]

Sursa: Yahoo.com
Foto: Getty Images

vineri, 12 septembrie 2014

Amendă de până la 450 lei pentru transportul copiilor fără scaun special și centură de siguranță


Amendă de până la 450 de lei și sancționarea cu patru sau cinci puncte de penalizare. Asta riscă, de la sfârșitul lunii [septembrie 2014 - n.n.], șoferii care transportă copiii fără centură de siguranţă sau fără a-i pune în scaune speciale, omologate. Măsura este inclusă într-o ordonanță publicată în Monitorul Oficial.

Șoferul va fi sancţionat cu trei puncte de penalizare, pentru "nerespectarea obligaţiei de se asigura că persoanele minore poartă centuri de siguranţă sau sunt transportate în dispozitive de fixare în scaune pentru copii omologate".

"La asta se adaugă patru sau cinci puncte de amendă, care înseamnă, în bani, 360 sau 450 de lei, ţinând cont că un punct de amendă este 90 de lei în prezent. Amenda se reduce la jumătate dacă este plătită pe loc. Practic, noutatea o reprezintă sancţionarea şoferului care transportă copii fără respectarea regulilor de siguranţă. Regulile existau şi până acum - scaun special pentru copiii până în trei ani şi centură de siguranţă pentru cei de până la 12 ani, însă nu exista posibilitatea de a sancţiona direct şoferul autovehicului", a precizat şeful Direcţiei Rutiere a Poliţiei Române, comisarul şef  Florin Brăcea

Sursa: Yahoo.com
Foto: Getty Images

sâmbătă, 9 august 2014

Profesional Wash Car - mereu la datorie


Dupa cum stim cu totii, circulatia in ultimele saptamani pe strazile Targul din Vale si Lanariei a constituit o experienta de neuitat. Lucrarile de modernizare a infrastructurii, care par sa nu se mai termine, devierea temporara a circulatiei pe Strada Oborului, au intins la maxim nervii conducatorilor auto.

Cu toate acestea, traficul pe cele doua artere a continuat sa se desfasoare, iar o buna parte din cei care au avut curajul sa se aventureze in zona sunt clientii fideli ai Spalatoriei Auto - PROFESIONAL WASH CAR.

In ciuda acestor greutati, in tot acest rastimp am reusit sa compensam neplacerile din trafic prin calitatea, seriozitatea si promptitudinea serviciilor noastre. Pastrand acelasi program binecunoscut, cele doua puncte de lucru ale noastre au satisfacut asteptarile conducatorilor auto care au continuat sa ne calce pragul, convinsi ca doar la noi se pot bucura cele mai bune servicii.

"Va Multumim !" si pe aceasta cale pentru fidelitatea de care dati dovada si va asteptam in continuare la cele doua puncte ale noastre:

Targul din Vale, Nr. 17 - langa Apa-Canal
Lanariei 1 - pe baraj, langa Distrigaz