luni, 15 mai 2017

Germania legalizeaza masinile autonome


Germania a adoptat vineri prima lege pentru mașini autonome care stabilește vinovatul în cazul accidentelor și impune utilizarea unei cutii negre pe fiecare mașină. Șoferul este obligat să rămână permanant la volan.

Statele Unite au anunțat în luna septembrie a anului trecut primul set de reguli pentru circulația mașinilor autonome, în cadrul unui document stufos care menționează inclusiv nivelurile de autonomie. Exemplul lor este urmat acum măcar parțial de Germania, care a votat vineri un set de reguli prin care constructorii auto vor avea dreptul de a testa mașini autonome pe drumuri publice.
Spre deosebire de legislația americană, regulile germanilor sunt simplificate, însă oferă o primă imagine asupra legislației viitoare.

Iată cele mai importante reguli din noua legislație germană:

● șoferul este obligat să rămână pe scaun în spatele volanului pe tot parcursul drumului și să preia controlul în cazul în care mașina autonomă îi transmite acest lucru;

● șoferul are dreptul să ia mâinile de pe volan și ochii de la drum pentru a face altceva în timp ce mașina se conduce autonom;

● o cutie neagră va înregistra întregul drum și va include informații despre cine conducea mașina într-un anumit moment: șoferul sau sistemul autonom. Acest aspect va decide vinovatul în cazul unui accident;

● șoferul va fi responsabil pentru accident în cazul în care controla mașina în timpul accidentului;

● constructorul va fi responsabil în cazul în care accidentul s-a petrecut în timp ce mașina era condusă de sistemul autonom.

Legislația germană va fi actualizata peste doi ani în funcție de dezvoltările care vor avea loc până atunci în domeniul mașinilor autonome.

Sursa: AutoMarket

vineri, 28 aprilie 2017

Cursul de prim ajutor, inca o proba pentru obtinerea permisului de conducere


Un grup de 31 de parlamentari au depus la Senat o initiativa legislativa care va obliga persoanele care urmeaza cursurile scolilor de soferi sa promoveze si un curs de prim ajutor in vederea obtinerii permisului de conducere [...]

In Europa exista 16 state, printre care Marea Britanie, Germania, Norvegia, Elvetia si Danemarca, care au implementat deja obligativitatea instruirii si testarii masurilor de prim ajutor pentru toti cei care doresc sa obtina un permis de conducere.

Practic, proiectul va completa OUG 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice prin introducerea a doua noi aliniate la art. 23:

- "In vederea obtinerii permisului de conducere candidatii au obligatia de a efectua, pe parcursul activitatilor de pregatire teoretica si practica, si promova un curs de prim ajutor in trafic".

- "Programa, modalitatile de organizare si desfasurare a cursului de prim ajutor in trafic, lista centrelor autorizate pentru instruirea si testarea teoretica si practica si baremul de promovare se stabilesc si se actualizeaza prin ordin comun al ministrului Sanatii si al ministrului Afacerilor Interne".

Sursa: Wall-Street

joi, 13 aprilie 2017

Programul de Paste - 2017


In perioada Sarbatorilor de Paste, programul Spalatoriei (punct lucru 1 si 2) este urmatorul:

  • Sambata, 15 aprilie - pana la orele 16:00
  • Duminica, (prima zi de Paste) - INCHIS
  • Luni, (a doua zi de Paste) - INCHIS
  • Marti, 18 aprilie - incepand cu ora 8:00
Va asteptam la punctele noastre de lucru:
  • Str. Targul din Vale, Nr. 17 (langa Apa-Canal) - Tel.: 0348.43.99.48
  • Str. Lanariei, Nr. 1 (pe baraj, langa Distrigaz) - Tel.: 0348.40.44.23
REZERVARI On-Line la adresa:  http://spalatorieautopitesti.ro/programari.htm

luni, 3 aprilie 2017

Grupul Peugeot-Citroen a cumparat Opel si a devenit al doilea mare producator auto european


Grupul francez PSA a ajuns la un acord pentru preluarea Opel si Vauxhall de la General Motors, prin care va crea al doilea mare producator auto european, pentru 2,3 miliarde euro, iar producatorul auto american va iesi de pe piata europeana, transmite Bloomberg.

PSA, din care fac parte si brandurile Peugeot si Citroen, va plati 1,3 miliarde euro pentru constructorii auto Opel si Vauxhall. Restul sumei va fi platita pentru divizia financiara a Opel, care va fi detinuta impreuna cu GM si banca franceza BNP Paribas, conform News.ro.

Aceasta achizitie ar putea aduce economii anuale pentru constructori de 1,7 miliarde euro pana in 2026, dar implementarea masurilor de reducere a costurilor va costa 1,6 miliarde euro.

Economiile ar putea proveni din reducerea capacitatii de productie dar si din achizitiile comune, folosirea mai multor componente comune si reducerea cheltuielilor inutile.

Board-ul PSA a semnat acordul vineri, potrivit unor surse citate de Bloomberg.

PSA si GM discuta capacitatea producatorului auto francez de a vinde vehicule Opel la nivel mondial si dreptul companiei americane de a aduce modele Chevrolet in Europa, au spus doua dintre persoane.

Directorul general al PSA, Carlos Tavares, vrea sa relanseze brandurile neprofitabile Opel si Vauxhall cu o restructruare similara cu cea care a avut loc in ultimii trei ani la producatorul marcilor Peugeot si Citroen.

Opel, cu sediul langa Frankfurt, ar putea servi drept un motor de crestere dincolo de regiunea sa de provenienta, rol care a fost limitat sub proprietatea GM, a spus Tavares saptamana trecuta.

Volumul vanzarilor este de o importanta majora pe segmentul automobilelor de serie din Europa, in mare parte saturat. Adaugarea unei productii anuale de 1,2 milione de vehicule poate ajuta PSA sa imparta costurile de dezvoltare a unor noi automobile si motoare pe un numar mai mare de vehicule.

Sursa: Wall-Street

vineri, 24 martie 2017

Dacă mașina ta a ajuns în apă și se scufundă, aici afli ce trebuie să cunoști, ca să rămâi în viață


Tu știi ce trebuie să faci, dacă asta s-ar ti s-ar întâmpla asta?

Mulți încep să panicheze când realizeză că sunt blocați într-o mașină ce se umple cu apă. Chiar și dacă suni 112, până ajunge serviciul de salvare, posibil să fie prea târziu.

Încearcă să rămâi calm, deoarece panica reduce din puteri. În mod evident, țelul principal este să ieși din mașină cât mai curând posibil. Mai întâi, deschide fereastra în timp ce decuplezi centura de siguranță. Deschiderea ferestrei este un lucru esențial, deoarece apa poate cauza defecte ale sistemului electronic computerizat. Dacă mașina se scufundă cu ferestrele și ușile închise, cu fiecare jumătate de metru scufundat, presiunea apei exercitată asupra portierei este de aproximativ 400 kg, ce face deschiderea ușii și eventual ieșirea din mașină un lucru imposibil.

Dacă nu ai avut posibilitatea să deschizi fereastra, sau s-a deschis doar pe jumătate, o să fii nevoit să cauți un obiect greu, ori folosindu-ți propriile picioare trebuie să spargi fereastra, țintind în mijlocul ei.

Videoclipul de mai jos relatat de către ABC News o să-ți arate cum să reacționezi și să te salvezi dacă ești prins într-o mașină înconjurată de ape – nu rata acest video și asigură-te că ai făcut share prietenilor și familiei, deoarece îți poate salva viața ție, ori celor apropiați:



Sursa: Calatorul

joi, 23 martie 2017

Spalatorie covoare - spalat covoare Pitesti


De curand, Profesional Wash Car a achizitionat doua utilaje destinate spalarii covoarelor si mochetelor.

Este vorba de o Perie automatizata pentru samponat si curatat umed si o Centrifuga pentru stoarcerea covoarelor, contribuind astfel la scurtarea duratei de uscare.

Va invitam sa vizionati Video-Clip-ul la adresa:  https://youtu.be/Nos4TX6lCh4


vineri, 17 martie 2017

Cand trebuie schimbat kitul de distributie


Distributia masinii se refera la acele subansambluri ale motorului care au rolul de a sincroniza componentele responsabile de admisie, evacuare si pozitia pistoanelor in cilindri, astfel incat sa se respecte timpii de ardere ai motorului. La multe autovehicule, distributia contine si pompa de apa, fiind antrenata de aceeasi curea.

Distributia este in general alcatuita din: curea dintata de antrenare, rola de ghidare, rola intinzatoare si pompa de apa (unde este cazul) [...]

Functionarea corecta a distributiei este foarte importanta in angrenajul masinii, de aceea kitul trebuie schimbat la timp. Asta inseamna ca trebuie schimbate cureaua dintata de antrenare, rola de ghidare, rola intinzatoare si pompa de apa, daca este cazul.

In principiu, producatorii auto recomanda ca intreg kitul de distributie sa fie schimbat la 90.000 de kilometri sau la 5 ani daca masina are distributie pe curea. Exista insa si producatori, cum sunt cei de la Dacia spre exemplu, care recomanda ca distributia sa fie schimbata la 60.000 kilometri, cum este cazul modelului Logan sau la 4 ani [...]

Distributia se schimba preventiv, pentru a nu ajunge in situatia in care se distruge partial sau total motorul (motorul se poate strica in momentul in care cureaua sau lantul se rup din cauza uzurii). Mecanicii auto spun ca in cazul in care cureaua se rupe, supapele raman deschise si vor fi lovite de pistoanele care se misca.

Alte probleme majore, care se pot intampla daca nu se schimba la timp distributia sunt distrugerea chiuloasei sau chiar fisurarea blocului motor, ruperea bielelor si afectarea vilbrochenului sau spargerea pistoanelor.

Acestea fiind spuse, nu mai ramane decat sa va recomandam sa efectuati operatiunea de schimbare a kitului de distributie intr-un service autorizat. Chiar daca pretul este mai mare pentru manopera, veti avea parte de profesionisti, care au tot ceea ce este necesar pentru a duce la indeplinire sarcina.

Sursa: Cars.ro